إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

الجمعة، 29 أبريل 2011

وجدان عاشق

اه يا بلد العسكر .... خدوا منك السكر

خدوا عسلك و سبولي مرك

مش حقوا غير اللي قاله الفرجاني

كاتب علي حيطة زنزنته كانه بستاني

اللهم اني اشهدك اني تصدقت بمظلمتي

علي من ظلمني

كاتب بدمه و عرقه

ان حيفضل ورا حقه و حق بلده

قلبي ليك يا مصر يا حرة

ياللي للعيون قرة

انا حكتب فيكي شعر و مواويل

لحد ما يسيل دمي مثل النيل

امن الدولة دول كلاب

فهموكي اني خاين

و اني بايع و متامر

انا اللي كان حلمي اشوفك حرة

انا اللي كان نفسي اشوفك مرة

بتضحكي لما اضحك و تحزني لحزني

انا اللي كان نفسي

ترفعي راسك لفوق

عاليا شامخة راياتك

اموت يا بلدي و تعيشي

و تعيش ضحكتك تكسر اي صمت

و يعيش صوتك يهز كل الارض

من تاني بسألك يا مصر

يا امي قالولك ايه عني

لو قالولك خاين انا خاين للذئاب اللي حكمومكي

بس مخلص لكلذرة رمل في ارضك

قالولك عميل انا عميل لحقك اللي اخدوه

قالولك جاسوس انا جاسوس للحق

قالولك مخرب قاللولك مهرب

متصدقهمش

دا انا علاقتي بيكي الالاف السنين

عشتي و عاش الحنين

يجمعنا من تاني يا ست الحلوين

بدمي حررتك

بدمعي كبرتك

و اشوف يا مصر وشك بخير

ليست هناك تعليقات: